Bemutatkozom Oldaltérkép
 

Köszöntöm!

Lukács Ernő vagyok. Oe, Of és HOe építési nagyságban készítek modelleket és terepasztalokat. Sok-sok évvel ezelőtt döntöttem úgy, hogy letérek a normál nyomtávról és kedvenc járműveimet, valamint a legkedvesebb állomásokat és vasútvonal részleteket elkészítem magamnak piciben. Ez volt az egyetlen megoldás arra, hogy a kisvasutak "bájos" világát magaménak tudhassam. Az évek alatt több mozdonyt, kocsit és terepasztalt készítettem. Csak úgy kedvtelésből fotóztam is. Régi képeimen -melyeket megosztok látogatóimmal- egy ma már eltűnt világ köszön vissza. 1999-óta résztveszek egy modellező klub munkájában is, ahol HO, HOe és Oe terepasztalokat építünk. Az évek alatt megszerzett tapasztalataimat szeretném átadni minden érdeklődőnek, ezért készítettem honlapomat. Tudom, sok jó megoldás létezik, de úgy gondolom az enyémek is ezek közül valók. Legjobb képeimet és a Mohács-Pécsi vasút történetét a "vasút" menüben, modelljeimet a "modell" megoldásaimat a "műhely" menüben láthatja-olvashatja.

Kellemes és hasznos időtöltést kívánok!
Baráti üdvözlettel:
Lukács Ernő
Kapcsolat: kisvasut.modell@gmail.com
 
Réges-régen, a messzi-messzi gyermekkoromban kezdődőtt... Én is, mint sokan mások szüleimtől karácsonyra kaptam meg az első modellvasutamat, ami egy H0-ás, PIKO személyvonatos kezdőkészlet volt. A vasút iránti érdeklődésem folyamatosnak bizonyult, ezért 5. osztályos koromtól vasútmodellező szakkörbe jártam. Telt-múlt az idő, szépen megtanultam mindent amit a szakkörvezetőim átadtak és 8. év végén fájó szívvel elbúcsúztam tőlük. Középfokú tanulmányaim után az akkoriban szokásos programok: sorkatonai szolgálat, majd, azt követően családalapítás következtek. A modellezés kicsit háttérbe szorult, de folyamatos volt. A kis PIKO készletet eleinte bővítettem, majd 1990 után mindent lecseréltem az akkor már nálunk is kapható ROCO modellekre. Nem sokkal ezután eladtam HO-ás gyűjteményemet és kirándulást tettem az N-es méretarány pici világában. Ám itt sem találtam meg a keresett örömöt.
Négy év szakköri munka jutalmául kapott oklevél és ezüst fokozatú úttörő technikusi jelvény. (! :-)
 
A vasútmodellező szakkör kirándulása 1980. május 17.-én. Budapest, városliget.
 
Egészen addíg, míg egy merész ötlettől vezérelve készítettem egy Mk45-ös mozdony modellt, és itt végleg le is tértem a normál nyomtávról! Ezt HOe építési nagyságban próbáltam megalkotni, szerény sikerrel. Valahogy mindig is vonzódtam a keskeny nyomközű vasutak, vonatok iránt, de arra, hogy ez mekkora "szerelem" csak ekkor döbbentem rá. Az első modell tapasztalatai után következett a második, amely már kerekekre állt, személykocsikat és terepasztalt is kapott. A kisvasutak iránti érdeklődésem ekkor teljesen kibontakozott. Így történt, hogy a kezembe került a Fleischmann cég újdonságlapja, amiben a Oe -s Magic Train vonatait kínálta. Elsősorban gyerekeknek, de sietve hozzátették, hogy ezt a felnőttek is bátran megvásárolhatják hiszen ez is teljes értékű modellvasút. Itt elszabadult a fantáziám: következő modellem már ebben a méretben készült és az igazi klaszikus C50-es mozdony lett. Ezt követte az első saját személykocsi is...
HOe mozdonyom és terepasztalom Az első Oe modelljeim
 
A következő években folytattam a modellek készítését, emellett részt vettem két modellező klub vezetésében és munkájában. Ha közben voltak is HO-ás modelljeim az csak a régi, kellemes emlékek miatt lehetett. Manapság két terepasztalom van és több saját készítésű mozdony- és kocsimodellem mindkét méretarányban. Ezen kívül aktívan részt veszek "A PÉCSI GYORS" Vasútmodellező klub munkájában.